ISO 9001:2015 7.2. punkts nosaka, ka organizācijai ir jānosaka un jānodrošina darbinieku kompetence, kas nepieciešama, lai organizācija varētu efektīvi darboties un sasniegt savus mērķus. Kompetence ir darbinieka spēja veikt savus uzdevumus efektīvi un atbilstoši organizācijas prasībām.
Kāpēc ir svarīgi ievērot šīs prasības?
Darbinieku kompetence ir būtiska organizācijas panākumiem. Ja darbinieki nav kvalificēti veikt savus uzdevumus, organizācija var ciest no šādiem negatīviem rezultātiem:
Kvalitātes vadītājam ir atbildīgs par izpratnes nodrošināšanas sistēmas izstrādi un ieviešanu. Viņš ir atbildīgs arī par to, lai sistēma būtu efektīva un atbilstu organizācijas vajadzībām.
Augstākā vadība ir atbildīga par to, lai organizācija nodrošinātu visu darbinieku izpratni par KVS. Viņi ir atbildīgi arī par to, lai sistēma būtu integrēta organizācijas kopējā vadības sistēmā.
Nodaļu vadītāji ir atbildīgi par to, lai viņu nodaļu darbinieki izprastu KVS politiku, mērķus un procesus, kas saistīti ar viņu darbu.
Darbinieki ir atbildīgi par to, lai viņi apgūtu un saglabātu nepieciešamo izpratni par KVS.