ISO 9001:2015 standarta 7.4. punkts nosaka prasības efektīvai komunikācijai uzņēmumā. Komunikācija ir būtisks jebkuras organizācijas veiksmes faktors, jo tā ļauj uzņēmumam nodrošināt, ka visi iesaistītie dalībnieki ir informēti par organizācijas mērķiem, procesiem un darbībām.
ISO 9001:2015 standarta 7.4. punkts nosaka, ka organizācijai ir jānodrošina efektīva komunikācija iekšēji un ārēji. Tas ietver informācijas apmaiņu starp dažādām organizācijas daļām, kā arī ar klientiem, piegādātājiem un citām ieinteresētajām personām.
Efektivai komunikācijai ir svarīga nozīme kvalitātes vadībā. Tā palīdz:
ISO 9001:2015 standarts neparedz obligātu dokumentāciju 7.4. punktā. Tomēr organizācija var izvēlēties dokumentēt savu komunikācijas plānu, kā arī citu informāciju, kas ir svarīga efektīvai komunikācijai.
Ieteicams dokumentēt šādu informāciju:
Kvalitātes vadātājam ir šādas atbildības:
Augstākajai vadībai ir šādas atbildības:
Nodaļu vadītājiem ir šādas atbildības:
Darbiniekiem ir šādas atbildības: